PERKONGSIAN DR RAKAN FBO PENGIDAP ASTHMA

By August 12, 2021 , ,




🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
Ini yg berlaku pada saya tadi malam. 
Kena serangan asma😫
Sehari sebelum pun kena tapi masih terkawal. Cuma tak boleh tidur & esoknya habis bisa rasa satu badan gara nafas pendek & x cukup tidur.
 
Tengah malam tadi nafas dah mula berbunyi. 
Salur pernafasan dah terasa sempit. 
Nak baring memang x boleh. 
Jadi lagi susah nak bernafas.  
Saya bukan penghidap asma kronik. 
So mmg x guna nebulizer.

Dah bertahun x kena tapi tiba2 Allah nak uji semula. So terpaksa la tidur sambil duduk😩
Actually x boleh tidur pun dlm keadaan macam ni. Nak ke klinik dah tengah malam. 
Tiba2 terpandang aloe massage lotion ni. 

Saya bubuh lebih kurang satu ruas jari & campur dengan semangkuk air panas.
Selubung kepala dengan tuala dan hala muka ke wap air dari mangkuk tu tadi. Sedut wap tu dlm 10-15 minit. Apa yg jadi? Masyaallah🤲🏻

Wap tadi terasa berangin masuk & buka ruang ke salur pernafasan saya. Dada saya lapang.  Bunyi dada berdehit kurang dan akhirnya saya boleh nafas macam biasa. Syukur lepas dari tu tidur saya lena. 
Rasa mati hidup semula😭❤️Yang ada asma/lelah standby la Aloe Massage Lotion ni in case asma menyerang ada juga first aid untuk membantu.



🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
ALHAMDULILLAH.... 
Semlm sy cuba buat dgn ank bujang yg ada asthma + resdung...
Aritu dh kurang ni dtg balik coz stayed up main 'Mobile Legend'🤦‍♀️..
So... Mlm td terus buat.. 
➡️ letak air panas dlm besen
➡️ masukkan 1 picitan ALOE MASSAGE 
➡️ letak muka di permukaan besen 
➡️ selubung ngan towel mandi 

....berpeluh2 mcm 'sauna '....😅
Alhamdulillah... 

✅ tido dia lena (x bgn tido lg tu 🤭)
✅ pg td dia amik wudhuk x dgr bersin2 dh (kl x dia bersin byk kali smp dia kata nak potong hidung 😅)

Saya jg bg dia.. 
✅ Bee Propolis 1 biji
✅  Royal Jelly 2 biji
✅ Absorbent C 2 biji 
....untuk dalaman..... 




Alhamdulillah... Thanks to my FBO friend yg bg tips tu... It's really work.. 🤗
Kwn sy dh cuba + shared.. 
Sy pun dh cuba + shared... 
Marilah cuba n lps tu share lah dgn kwn2 anda pula.. 

Demi kebaikan bersama... ☺️
Sedikit sharing dr sy yg sayangkan anda.. 🤗
Semoga bermanfaat.... ☺️

You Might Also Like

0 Comments